Google Analytics

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Οι βάσεις πέφτουν, τα πανεπιστήμια βράζουν

Καθοδική πορεία αναμένεται να ακολουθήσουν φέτος οι βάσεις εισαγωγής στα περιζήτητα πανεπιστημιακά τμήματα.
Η πρώτη εικόνα από τη βαθμολόγηση των γραπτών, από τέσσερα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, είναι απογοητευτική. Δύο βασικά μαθήματα, η Λογοτεχνία κατεύθυνσης και τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, θα κάνουν φέτος τη μεγαλύτερη ζημιά στους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, αφού σε αυτά καταγράφονται πολύ χαμηλές βαθμολογίες.
 1 Στη Λογοτεχνία κατεύθυνσης που παίζει καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων (μαζί με τα Αρχαία φυσικά) στις φιλολογικές σχολές του πρώτου πεδίου, έχουμε υψηλό ποσοστό γραπτών κάτω από τη βάση και λιγότερα γραπτά από πέρσι στην υψηλή βαθμολογική κλίμακα του 18-20.
2 Στα Μαθηματικά κατεύθυνσης που παίζουν καθοριστικό ρόλο (μαζί με τη Φυσική) για τη διαμόρφωση των βάσεων στις φυσικομαθηματικές σχολές του δεύτερου πεδίου αλλά και στις πολυτεχνικές σχολές του τέταρτου πεδίου, διατηρείται ο περσινός αριθμός των αριστούχων, ενώ αυξημένα είναι τα γραπτά με βαθμούς κάτω από τη βάση.
Χωρίς κλιμάκωση
Ακόμη, παρατηρείται φέτος το εξής σπάνιο φαινόμενο: Τα γραπτά είναι μοιρασμένα σε δύο κατηγορίες. Σε γραπτά με βαθμολογία άριστα και σε γραπτά με βαθμολογία κάτω από τη βάση. Απουσιάζουν δηλαδή τα γραπτά της μεσαίας βαθμολογικής κλίμακας όπου συνήθως συνωστίζονται οι περισσότεροι υποψήφιοι. Τι σημαίνει αυτό; Οτι τα θέματα δεν είχαν κλιμάκωση δυσκολίας. Ετσι, όσοι υποψήφιοι απάντησαν στα δυο θέματα που ήταν και ευκολότερα έπιασαν τη βάση και όσοι ήταν πολύ καλά προετοιμασμένοι και απάντησαν και στα τέσσερα θέματα, έγραψαν πάνω από 18.
Η παραπάνω εικόνα θα μπορούσε να ανατραπεί για τις σχολές του πρώτου πεδίου, μόνο εάν οι υποψήφιοι έχουν γράψει καλά στα Αρχαία Ελληνικά και για τις σχολές του δεύτερου και τέταρτου πεδίου, μόνο εάν οι υποψήφιοι έχουν γράψει καλά στη Φυσική. Κάτι τέτοιο δεν θεωρείται καθόλου πιθανό καθώς το άγνωστο κείμενο στα Αρχαία θεωρήθηκε πολύ δύσκολο, ενώ αντίστοιχο βαθμό δυσκολίας είχαν και τα θέματα της Φυσικής.
Και στις οικονομικές
3 Πολύ υψηλά ποσοστά γραπτών κάτω από τη βάση θα εμφανιστούν φέτος και στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής που είναι μάθημα γενικής παιδείας, ενώ λιγότεροι θα είναι φέτος και οι υποψήφιοι που έγραψαν στην κλίμακα 18-20. Πέρσι, οι αριστούχοι στο μάθημα αυτό ήταν 27,3%, φέτος το αντίστοιχο ποσοστό, υπολογίζεται ότι θα πέσει κάτω από το 20%. Πέρσι τα ποσοστά των υποψηφίων κάτω από τη βάση ήταν 36,26%, φέτος υπολογίζεται ότι θα αγγίξει το 50%.
Οι κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά γενικής παιδείας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα έχουμε πτώση των βάσεων στις οικονομικές σχολές του πέμπτου επιστημονικού πεδίου, καθώς το μάθημα αυτό μαζί με την Οικονομία καθορίζουν τις βάσεις στα τμήματα αυτά. Η εικόνα αυτή θα κριθεί τελικά από τις επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα της Οικονομίας, στο οποίο διαγωνίζονται αύριο οι υποψήφιοι.
Ανάλογη κακή εικόνα εμφανίζουν και τα γραπτά των υποψηφίων στο μάθημα της Βιολογίας γενικής παιδείας που επηρεάζει, ώς έναν βαθμό, τη διαμόρφωση των βάσεων στις σχολές της θεωρητικής κατεύθυνσης. Πέρσι κάτω από τη βάση στη Βιολογία γενικής παιδείας έγραψε το 32,69% των υποψηφίων, φέτος το ποσοστό αυτό θα είναι υψηλότερο. Λιγότεροι είναι επίσης οι αριστούχοι στο ίδιο μάθημα.
Καλύτερη εικόνα εμφανίζουν τα γραπτά των υποψηφίων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας γενικής παιδείας. Τα άριστα γραπτά κυμαίνονται γύρω στο 2%, μικρό είναι το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση, ενώ τα περισσότερα γραπτά συνωστίζονται στη μεσαία βαθμολογική κλίμακα.
*enet.gr

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Ήθελα να ήξερα ή καλύτερα να μου απαντούσε κάποιος ειδήμων με ποιό θράσος βάζουν τόσο δύσκολα θέματα στα παιδιά μας. Έχουν διδαχτεί τα παιδιά μας στο δημόσιο λύκειο τέτοιου είδους θέματα? Έχουν μάθει τα παιδιά μας στο δημόσιο λύκειο να σκέφτονται έτσι ή οι ειδήμονες στηρίζονται στο τί παρέχει το κάθε φτοντιστήριο και το κάθε ιδιαίτερο στον εκάστοτε μαθητή? Δηλαδή με λίγα λόγια ένας μαθητής χωρίς φροντιστήριο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ να γράψει πάνω από τη βάση. Αυτό είναι το ελληνικό σύστημα παιδείας. ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ!!!!!!!να το χαιρόμαστε!
Κατά την ταπεινή μου γνώμη τα θέματα θα έπρεπε να είναι ανάλογα των όσων τα παιδιά μας διδάσκονται σε δημόσιο σχολείο και να μην ξεφεύγουν απ'αυτό. Με την τακτική όμως που ακολουθεί το υπουργείο παιδείας, αυξάνει κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ το ποσοστό της παραπαιδείας. Και μετά σου λέει ο υπουργός οικονομικών να μη φοροδιαφεύγουμε. Υπάρχει κανένας καθηγητής (που κάνει ιδιαίτερο) που να κόβει απόδειξη? Αν ναι δείξτε τον και σε άλλους να το μάθουν. Όλα είναι ένας φαύλος κύκλος με θύματα τους μαθητές και φυσικά τους γονείς που μαδιώνται να πληρώνουν.
Γι'αυτό τα παιδιά μας θα φύγουν σιγά σιγά όλα για το εξωτερικό και θα ρίξουν ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥΤΖΑ πίσω τους. Αλλά ήθελα να ήξερα η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ τι θα κερδίσει απ' όλο αυτό!
Η Ελλάδα σε λίγο καιρό θα καταλήξει χώρα αλλοδαπών και όχι ΕΛΛΗΝΩΝ!!!

Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Συγχαρητήρια φιλε, πολυ καλο το σχολιο σου, αλλα ποιος μπορει να το ακουσει?

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το loutrakiblog.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια.

 
Powered by Blogger